V dnešnom uponáhľanom svete obchodu je kľúčom k úspechu efektivita. A práve tu vstupujú do hry systémy elektronického zadávania zákaziek.
Felix Förster, Head of Key Account Management v nemeckom DENIOSe, v nasledujúcom rozhovore prináša prehľad možností a výhod digitálneho nákupu v spoločnosti DENIOS.
Felix Förster: Stručne povedané, automatizácia nákupných procesov ponúka množstvo výhod. Predovšetkým umožňuje rýchlejšie zadávanie zákaziek, pretože celý proces je možné riešiť elektronicky. To šetrí čas a výrazne znižuje byrokratické úsilie a zároveň znižuje procesné náklady. To podporuje udržateľné zadávanie zákaziek a zaisťuje súlad s pokynmi na dodržiavanie predpisov.
Felix Förster: Spoločnosti si čoraz viac uvedomujú, že ich rozhodnutia o nákupe majú priamy vplyv na životné prostredie, spoločnosť a dlhodobé firemné ciele. Elektronické verejné obstarávanie môže zohrávať zásadnú úlohu v rámci podpory udržateľnosti pri verejnom obstarávaní a pôsobí ako skutočný prevrat. Informácie o dodávateľoch a produktoch sú transparentné a rýchlo dostupné. Ako ekologicky orientovaná spoločnosť sa DENIOS zaoberá predovšetkým udržateľnosťou, a preto sa snaží do svojho sortimentu zahrnúť CO2-neutrálne produkty a zároveň neustále rozširuje svoj sortiment. S digitálnym katalógom je aj cielený výber CO2-neutrálnych produktov pre zákazníka detskou hrou. Elektronické verejné obstarávanie naviac uľahčuje vykonávanie politík a štandardov zameraných na udržateľnosť cez hranice štátov. Spoločnosti môžu zmluvne zaviazať dodávateľa k dodržiavaniu určitých ekologických alebo sociálnych noriem. To vedie k udržateľnejšiemu riadeniu dodávateľského reťazca a celkovo pozitívnejšiemu dopadu na životné prostredie.
K udržateľnosti prispieva aj zníženie spotreby papiera a zdrojov. Digitalizáciou procesov objednávania a fakturácie môžu spoločnosti významne znížiť potrebu fyzických dokumentov, čo nielen šetrí náklady, ale taktiež znižuje dopad na životné prostredie.
Felix Förster: DENIOS ako výrobca ponúka veľkú výhodu priameho nákupu bez prostredníkov. Tak zákazník získa tie najlepšie podmienky. Individuálne zohľadnenie interných nákupných procesov je pre DENIOS samozrejmosťou. Prístup k celému portfóliu produktov je možný bez obmedzenia. Naviac vždy máte možnosť odborného poradenstva od našich špecialistov. Zaručujeme aktuálnosť a právny súlad produktových dát. Naše produktové dáta vás presvedčia svojou vysokou kvalitou v multimediálnych formátoch (texty, obrázky/grafika, videá a dokumenty), ktoré sú priebežne optimalizované produktovým manažmentom.
Zahrnuté sú aj odborné znalosti z brožúr a sprievodcov DENIOS. Dáta sú vytvorené v 15 jazykoch a prispôsobené miestnej legislatíve. Ďalšou výhodou je aj záruka na údržbu a náhradné diely. Produkty sú naviac dodávané priamo z miesta výroby a nevyžadujú ďalšie dodávky sprostredkovateľovi, čo je prínosom v rámci udržateľnosti. DENIOS je taktiež prepojený s najväčšími svetovými poskytovateľmi e-procurement/P2P a môže rýchlo a ľahko implementovať individuálne požiadavky.
Felix Förster: S DENIOSom je integrácia dát riadená rozhraním do elektronického nákupného alebo objednávkového prostredia zákazníka rýchla a jednoduchá. Využiť je možné celú šírku pásma automatizácie, vrátane kompletného prepojenia P2P a auditno preukázateľnej dokumentácie účtovných procesov. Disponujeme profesionálne spravovaným vlastným systémom správy informácií o produktoch, ktorý spoľahlivo a automaticky poskytuje dáta v požadovanom klasifikačnom štandarde a výmennom formáte. Úspory procesných nákladov z DENIOSu dokonca prenášame na našich zákazníkov formou úsporného bonusu, naviac za špeciálnych podmienok, ktoré závisia od príslušného nákupného množstva.
Felix Förster: V žiadnom prípade! Napriek všetkej snahe o automatizáciu nemožno osobné poradenstvo nahradiť. Ochrana osôb a životného prostredia závisí od vhodných ochranných opatrení a tá zase od individuálneho posúdenia rizík. Do úvahy treba brať aj medzinárodné rozdiely v legislatíve. Nie je náhoda, že poradenské služby sú pevným pilierom uceleného portfólia služieb spoločnosti DENIOS. Tie je možné poskytovať mnohými spôsobmi, či už prostredníctvom chatu, telefónu, online stretnutí alebo konzultácií na mieste. Zákazníkom sme tiež kedykoľvek k dispozícii v našom sídle v Bad Oeynhausene na rokovania alebo prehliadku výroby. Chceme za každú cenu vylúčiť chybné objednávky a poskytnúť našim zákazníkom tie najlepšie možné odborné znalosti a služby. Pretože máme veľmi širokú základňu, poznáme veľmi dobre požiadavky najrôznejších odvetví a odborov a môžeme poskytnúť zodpovedajúce referencie.
Felix Förster: Automatizovaný systém P2P znižuje riziko zbytočných nákladov a úsilia v porovnaní s manuálnymi procesmi zadávania zákaziek a zároveň zvyšuje transparentnosť, dodržiavanie predpisov a rýchlosť získavania zdrojov. Kombinácia elektronického verejného obstarávania a udržateľnosti vedie k pozitívnym zmenám v spôsobe, akým spoločnosti organizujú verejné obstarávanie a ako prispievajú ku globálnej agende udržateľnosti. Rad najväčších medzinárodných spoločností v chemickom, automobilovom a potravinárskom priemysle už plne využíva výhody kompletnej automatizácie P2P s DENIOSom. S 18 rokmi skúseností v oblasti e-businessu a viac ako 20 000 produktmi je DENIOS jednoducho ideálnym partnerom pre bezpečnostné vybavenie prevádzok a bezpečnosť práce v rámci elektronického zadávania zákaziek.
Chceli by ste sa dozvedieť viac o elektronickom verejnom obstarávaní? Pozrite sa na nasledujúcu stránku, kde sa dozviete všetko o vašich výhodách a úsporách, našich partneroch a možnostiach, ako nás kontaktovať.
Technické informácie na tejto stránke boli zostavené starostlivo a podľa nášho najlepšieho vedomia a svedomia. Napriek tomu DENIOS nepreberá žiadnu zodpovednosť za aktuálnosť, úplnosť a správnosť, a to ani voči čitateľovi, ani voči tretím osobám. Používanie informácií a obsahu pre vaše vlastné účely alebo účely tretích stran je preto na vaše vlastné riziko. V každom prípade dodržujte aktuálne platnú legislatívu.
Zavolajte nám alebo nám napíšte, ozveme sa Vám čoskoro!